Nesodden kirke - Fjell

Rutenr:

Nesoddmarka

Utgangspunktet for denne sykkelruta er krysset mellom fylkesvei 156 og Kirkeveien, like ved Nesodden kirke. Herfra sykler du rett vestover gjennom Kirkeveien. Ganske snart begynner stigningen, og det stiger jevnt og trutt fram til du har lagt bak deg ca. 1,3 kilometer. Men du skal ikke opp mer enn rundt 45 høydemeter.

Etter å ha syklet gjennom et område med spredt bebyggelse, kommer du nå inn i skogen. Men etter hvert dukker gårdene på Fjell opp. Nå befinner du deg rett sør for Gaupefjell, midt inne på Nesoddlandet (dvs. - et stykke vest for midten).

Sykkelruta ender i krysset mellom Kirkeveien, Fjellveien og Midtveien. Vil du helt over til vestsiden av Nesodden, fortsetter du rett fram i rute 644 til Fjellstrand. Rute 645 går sørover Midtveien til Granerud, Svestad og Kløfta. Skal du for eksempel til Fagerstrand, kan du velge den veien, eller sykle om Fjellstrand. Sistnevnte alternativ byr på mer krevende bakker enn veien inne på Nesoddlandet.
Nesodden kirke

Foto: Eivind Molde / Skiforeningen, 28.06.2012

Ruter i nærheten

Fjell - Kløfta 5 km Offentlig vei Nesoddmarka